måndag 15 oktober 2012

Gröna kusten

Bom dia! Tudo bem? Ja, jag och min diabetes har det iallafall görbra. Vi trivs båda alldeles utmärkt här i Brasseland. Idag ska jag fortsätta mitt arbete med att göra en miniparlör som ska ligga på de lokala hotellen här på lilla stranden Fortaleza och sedan ska jag börja strukturera upp några andra arbetsprojekt jag fått.

Kustremsan mellan Rio de Janeiro och Ubatuba är otroligt vacker även när det regnar. Skogen som pryder bergen kallas för Atlantregnskogen och är så där lagom exotisk. Visserligen bor här en och annan puma, ett gäng giftiga ormar och ca 20 000 tropiska växter men inga jobbiga malariamyggor och jordbävningar eller tropiska cykloner kommer heller på visit. Och allt tyder på att lilla Lotta ska ut o tälta mitt i allt detta för att lära sig om hur det är att vara guide. Jo jo.

Annika på Ubatubaresor har just paketerat en resa hit som hon kallar Gröna kusten och jag ska hjälpa till med förberedelser och marknadsföring för resan som ska gå av stapeln våren 2013. Inför detta behövs en research-resa till staden Paraty som ligger norr om Ubatuba och som är med på Unesco´s världsarvslista. Roligare arbetsuppgift får man leta efter. :)

UBATUBA beach. Efter regn kommer solsken sägs det. Tills dess är det säkrast att hålla fast vid paraplyet......
 
Kram Lotta

2 kommentarer:

  1. Jag har tammetusan varit i Paraty! :D

    SvaraRadera
  2. Då är vi snart två då. :) Men Amazonas och Iguassu-fallen får tyvärr bli en annan gång. :(

    SvaraRadera