söndag 14 oktober 2012

En helt vanlig lördag

Min första lördag i Brasilien är snart slut och livet fortsätter att visa sig från den trevliga sidan. 
Dagens innehåll: 
  • jobbelijobb: påbörjat miniparlör svenska - portugisiska
  • 2 timmars shopping på stora grönsaksmarknaden 
  • god brasiliansk lunch för 15 kronor 
  • strandpromenad till skorpionens vändkrets
  • kanottävling
  • skölpaddsutsläppning
  • färsk mangojuice
  • en handfull Ahlgrens bilar och djungelvrål
Tja, en helt vanlig lördag och inget att klaga på alltså. Att det har regnat i två dagar och varit långbyxväder gör mig inte så mycket. Jag har ju typ 50 dagar till här! 

Regnig men spännande kanottävling

Inte heller de 8 myggbett som nu pryder min kind påverkar mitt glada humör.......

Billig billigt, kom o köp!


Igår var förresten en rolig dag, trots spöregn. Jag högg nämligen ner mitt första bananträd ever, allt i hällande regn ha ha. En hel klase med ett 20-tal bananer väntar nu på att bli mogna. Bildbevis kommer.....

Bönor till folket!

Imorgon är det söndag, men för egna företagare som Annika som jag gör min praktik hos är det en dag som alla andra. Vi kör dock fortfarande lightversion i min introduktion och jag sorterar och strukturerar all information som jag får. Det är mycket men himla intressant. Om jag skulle vilja vara nån annanstans? Nepp! 

Liten söt sköldis på väg ut i stora havet igen efter en retreat på land i Tamar Project.

Jaha, så kom så äntligen lite bilder in på bloggen. Och snart blir det strålande sol igen och då ryktas det om att det kommer strandbilder. Boa noite!

Kram Lotta


1 kommentar:

  1. Mmmmm!! Sweet life! :) Snö och nollgrdigt vs. regn och varma vindar...? Ja, Brasselien skulle inte sitta helt fel!

    SvaraRadera