torsdag 11 augusti 2011

Blueberry hills forever


Blåbär från skogen och favoritfatet från Nittsjö Keramik.

Idag tog jag barn, två goda vänner + barn, hund och fikakorg med mig ut i skogen efter jobbet. Ett mycket lyckat arrangemang. Mitt jobb innebär en massa stillasittande inomhus och när jag kommer hem vill jag bara ut ut ut och aktivera mig. Grillade hamburgare också till barnens glädje.

Det blev ytterligare ca 3 liter blåbär till samlingen i frysen. Har fått ihop ca 20 (!) liter nu. Förstår inte hur jag ska få plats med lingonen bara.

Jag har som sagt börjat jobba igen efter den korta semestern. Men trots att den bara var 2 veckor hann vi med mycket här hemma. Så mycket att jag inte ens hunnit med att fota. Ett inlägg kommer dock inom kort med en bild på våra nymålade grindar som nu äntligen kommit på plats igen efter 2 års frånvaro. De är så fina!

Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar