onsdag 17 augusti 2011

Sensommarskörd


Ännu en skål med krispiga sockerärtor från egna landet. Vet inte hur många skålar jag plockat i sommar, men det är en hel del. Och fortfarande växer de så det knakar. Jag blir lika glad varje år att slitet och sådden på vår/försommmar resulterar i goda grönsaker. Det är vardagslyx det! Hittills har vi bla fått både fyra fullstora vanliga gurkor och ett gäng söta babytomater trots att jag inte är så lyckligt lottad att jag har ett växthus. De trivs bra hos mig ändå.

Det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, men så har det varit en himla massa annat också. Vi har byggt mycket i vårt uthus/gäststuga (visar mer bilder snart!) och så har jag tränat inför Vasastafetten som jag ska springa nu på lördag. Bloggandet och fotograferingen har liksom kommit lite efter. Så kan det bli ibland, men det blir bättre snart.


Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar