söndag 6 februari 2011

Halvvägs


Köksön är fortfarande under konstruktion, närmast ska smala lister sättas längs kanterna, en hylla ska byggas under det som sticker ut och så till slut en bänkskiva. Bänkskivan vi har nu är högst provisorisk, några enkla ihoplimmade brädor som jag målat svarta för att se hur det skulle passa in. Helst skulle jag vilja ha en mörk mörk grå polerad skiva i betong. Ja! Ni läste rätt. Betong. Jag såg en bild i en tidning för länge sedan på en köksbänk i betong och det var supersnyggt. Kika in här så fattar ni vad jag menar! Min snälla pappa som är betongare har lovat att tillverka en. Jag håller tummarna för att den blir bra. Att köpa en ny kostar ju multum. Om den inte blir bra får det bli en enklare svart skiva, men jag hejar på pappa.

Min mysiga köksmatta kommer från fina butiken Furutorp och kallas för mormorsmattan då mönstret kommer från butiksägarens egen mormor. Härligt med gamla saker som kommer tillbaka. Designåtervinning med stort D alltså.

Nu ska jag gå ut och njuta av denna underbara söndag. Solen strålar från en klarblå himmel och snön gnistrar. Härligt!

Kram L

1 kommentar:

  1. Jag tror det blir assnyggt med betongskiva, jag tycker också att det är fint att bryta av det lantliga med något lite ruffigt. Att blanda modernt och gammalt. :)

    SvaraRadera