lördag 5 februari 2011

Förvaring


Vi är verkligen en läsande familj. Vi läser tidningar och böcker överallt och jämt. Min äldsta dotter hade en intensiv läsperiod för några år sedan när det såg ut som om näsan satt fast i tidningen. Jag minns särskilt den där gången när vi skulle åka iväg och hon läste hela vägen ut till bilen och gick rakt in i grinden som var stängd!!

För min egen del gör jag ett glädjeskutt en gång i månaden när tidningen Lantliv (som jag fick som helårsprenumeration av maken i julklapp) dimper ner i brevlådan. Det är alltid lika roligt att tjuvkika in på andras hem. Precis som man kan göra i bloggvärlden. Halluluja för Internet! Jag kan inte förstå att man någonsin klarat sig utan denna fantastiska uppfinnning.

För tillfället läser jag mest kurslitteratur eftersom jag hoppat på en distanskurs i turismvetenskap som jag läser på halvfart.Och även för detta behövs ju Internet. Kursen är superintressant och på grund av detta tror jag inte att det kommer att vara några problem att kombinera med allt annat som ska hinnas med.

Idag på förmiddagen tog jag till exempel en långtur på skidor. 36 km blev det till slut. Det gick över förväntan, men nästa gång tar jag nog med något att dricka så jag slipper äta snö för att jag blev så fruktansvärt törstig. Jag tränar ju för det stora loppet och då behövs många mil i benen.


Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar