måndag 31 januari 2011

Inventering



 

I helgen har jag varit och hälsat på min fina lillasyster i huvudstan och trots att syftet med resan var något helt annat släppte hon in mig i favvobutikerna Spiti och Granit. Tack för det sis! ♥
Jag håller nämligen på och inventerar marknaden i jakt på sköna inredningsdetaljer till vårt "reserum" på ovanvåningen. Jag har döpt det till reserummet eftersom det är känslan av att vara på väg, att drömma sig bort som jag vill ska vara i fokus. I rummet finns redan en soffa, en öppen spis (spiskasett finns på önskelistan), en smal bokhylla med favoritböckerna, två gamla resväskor modell koffert, en jordglob och tre underbart rostiga bokstäver - RES - från Spiti som jag köpte i somras. 

Läderpuffen ovan(Spiti 2295 kr) kan jag tänka mig att ha fötterna på, eller kanske ha en fin marockansk bricka med min tekopp på. Bordslampan i krom (Spiti 2195 kr) ligger för tillfället jämnsides med den svarta bordslampan från Granit(fynd för endast 429 kr). Den kommer att behövas i dator/pysselhörnan som är under uppbyggnad. Jag har äntligen hittat en bild som står som förebild för hur jag vill ha det. Känner mig otroligt sugen på att attackera rummet direkt när jag kommer hem!! Men först måste jag förstås hoppa på tåget och fara hemåt. Bye bye storstan för denna gång. Hej hej hemma.


Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar