måndag 7 februari 2011

Gåva & vinst

De flestas hem består väl av saker som man samlat på sig under åren? Min favoritpall har jag till exempel fått av min mamma. Hon hade för några år sedan en stor loppis i sitt dåvarande hus som också var en gammal affär och en dag när jag kom dit på besök stod pallen där knallgul och ful. Den fick följa med mig hem och fick genast en makeover med lite svart högblank färg och mörkgrått fuskpälstyg och blev som ny igen! Nu pryder den min hall och är bland det första man ser när man kliver in genom dörren. Jag blir lika glad varje gång.

Glad blir jag också av den svarta lyktan från Hemtex. Den är faktiskt en vinst från en stegtävling jag var med i på min förra arbetsplats. En daglig påminnelse om att motion leder till något gott, även om jag för min del för länge sedan redan kommit på det!

För att komplettera detta är planen att imorgon kväll ta bilen o ungarna och dra iväg till stora varuhuset med stort I. Bor man som jag gör många många mil från närmaste varuhus gäller det att planera sin resa och sina inköp. Syftet denna gång är att inhandla några saker till mitt projekt dator/pysselhörna. Bilder på det kommer så klart. Nu ska jag natta barn och skriva klart inköpslista.

Kram L.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar