söndag 16 januari 2011

Sköna söndag








Åh, vad skönt det är att rensa bort julen! Idag åkte det allra sista ner i sina lådor och bars upp på vinden. Tänk att det är lika skönt att ta bort allt som det är mysigt att ta fram det veckorna före jul. Näe, ut med det gamla (hoppas bara att alla barr är ute nu!) o in med lite vår. Tulpaner kan man väl aldrig få nog av, eller hur?! Den här veckan blev det rosa som matchar de gråa tapeterna utmärkt.


Idag har det verkligen varit söndag. Jag har ägnat större delen av dagen åt att hänga i soffan o titta på skidor. Fast de som känner mig vet att jag inte bara "hänger" i soffan, utan att jag brukar vara effektiv även där. När Ferry tog guldet i skidskytte strök jag månadens tvätt (avskyr att stryka så jag måste liksom "lura mig själv") och när det var dags för damerna gjorde jag och barnen inbjudningskort till yngsta dotterns bowlingkalas nästa helg (de blev faktiskt riktigt fina, ser ut som riktiga bowlingkäglor som man öppnar!). Jag hann också med att gå igenom de senaste 3 numrena av tidningen Lantliv. Jag brukar klippa ur de saker som jag gillar mest och sätta in i min idépärm. Ordning & reda -that´s me!

Näe, nu ska jag måla klart en garderob i hallen som vi håller på och renoverar och sen blir det natti natti. Imorgon är det ju jobbdag igen.

Sov så gott.

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar