torsdag 20 januari 2011

Hej mitt vinterland!


Häromdan kom våren på besök. Efter minusgrader i flera månader blev det plötsligt plusgrader och takdropp. Ena dagen -23, andra +1 och regn. Konstigt.
Men det var mysigt att känna solen värma ansiktet en liten stund på lunchen. Det var mindre skoj att komma hem och finna att all snö på carportstaket ramlat ner och blockerat vägen och då hade det givetvis hunnit frysa på o blivit stenhårt igen...... Snälla maken lånade dock hem en fyrhjuling och körde undan den.



Nu har det stabiliserat sig och landat på -10 som "vanligt". Jag som tränar inför skidlopp blir glad. Det blir liksom lite lättare att förbereda sig om det inte varierar 20 grader hit o dit.

Varje årstid har sin charm tycker jag. Och visst är det väl vackert med ett vintervitt landskap i solnedgång?

Har jag berättat att vi just nu håller på och renoverar hallen? Det har hållit på ett tag, men idag var min snälla pappa här och tapetserade medan jag var på jobbet. Lyxigt värre. Imorgon är tapetseringen klar sen börjar inredningsmomenten. Vilken lycka! Jag visar mer en annan gång.

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar