torsdag 11 oktober 2012

Rapport från paradiset

Så kom jag till slut fram till Sydamerika, Brasilien, Sao Paolo, Ubatuba och lilla söta Bed & Breakfast A casa de Colibri där Annika på företaget Ubatubaresor huserar och jag ska ha praktik de kommande 2 månaderna. Och ja, jag har visst kommit till paradiset för attans vad vackert det är här!!! 

Så länge jag kan minnas har jag haft en dröm och önskan om att få åka till Sydamerika och så blir det precis som i reklamen - "Plötsligt händer det!" Jag har gått omkring med ett leende på läpparna sedan jag landade och känner en liten sorg i hjärtat att ni inte alla får uppleva detta. Min fina familj kommer iallafall som tur är snart och får dela min vardag.

Igår kom jag hit och redan samma eftermiddag simmade jag i smaragdgröna Atlanten på fina stranden Fortaleza. Idag har jag hunnit med att slappa i hängmattan i några timmar, med utsikt över havet, lärt mig prata några ord/meningar portugisiska samt lärt mig om farliga och ofarliga djur i omgivningarna. Även om jag fått veta att fågelspindlarna, de 2 meter långa ormarna och pumorna som ibland (men sällan tydligen...) kommer in i byn inte är farliga så tror jag att jag inte ska göra någon sådan "upplevelsebeställning" under min tid här. Näe, det räcker med 1 meters ödlan som kom förbi på besök när jag åt lunch på verandan och förstås de söta mini-kolibrifåglarna som är här titt som tätt och dricker sockervatten. 

Första informationen om företaget har jag fått och redan imorgon anländer några nattgäster hit så då blir det lite praktiskt arbete.

Jag hoppas på att kunna lägga upp bilder här så snart som möjligt. Vi får se om tekniken vill vara på min sida.

Svettig kram på er!

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar