lördag 2 april 2011

Pysslig lördag


Våren är inte längre på besök - den är här för att stanna!! Fast lite sedvanligt aprilväder blir det nog framöver. Idag var det dock så fint att jag var sugen på att öppna upp altandörren.


Dammade av symaskinen idag, bokstavligt talat. Jag var ingen höjdare på syslöjd, så det blir inte så värst mycket sånt här hemma. Men idag kände jag konstigt nog för att vara lite kreativ. Sydde två kuddfodral, ett till vardagsrumssoffan och en sängkudde till yngsta dottern Ella. Barnen hade kombinerad lördagsgodis/lässtund under tiden.



Resultatet av syprojekten visar jag imorgon. Ella blev så ivrig att hon ville gå och sova på en gång när hennes kudde var klar. Nu ska jag leta hotell i Rom för om en vecka åker jag och maken på minisemester. Tjohoo!

Kram L. 

1 kommentar:

  1. haha vad rolig hon är. :) Det skulle jag också vilja göra i och för sig. Det var jättefint!

    SvaraRadera