lördag 26 mars 2011

svampfrossa

Lördagkväll och vad kan väl vara bättre än lite god mat och med efterföljande soffmys med familjen? Jag var uppe med tuppen i morse (kl. 06.00!!) för att plugga när familjen sov. Hemtentan ska in imorgon och jag vill inte sitta på kvällarna.

Menyn ikväll består av svampgratinerad fläskfilé och krämig potatisgratäng. Mitt röda favoritvin Ecologica dracks tyvärr upp redan igår, så ikväll kanske det blir en kall öl till maten. Jag har noterat att maken har en gömma på kallvinden.......he he.

Vädergudarna bjöd på en underbar vårvinterdag idag. Blå himmel och sol, men lite blåsigt och kallt. Jag trotsade dock vindarna och drog iväg på första träningsrundan med cykeln, så jag kommer med gott samvete mumsa i mig den gräddiga potatisgratängen. Det gäller det att ligga i med träningen nu, nedräkningen till stora cykelloppet i juni har börjat.

Kram L.

1 kommentar:

  1. ...och mina smaklökar goes bananas...tänk om man kunde skicka mat genom cyberspace :D

    SvaraRadera