söndag 13 februari 2011

Ny skepnad

























Vad gör man när timmen är sen (läs 22.30) en lördagkväll och man inte har lust att gå och lägga sig? I min värld = tar fram målarpenseln! :D

Förutom två garderobsdörrar i hallen (snart, snart är det klart där!) fick äntligen vardagsrumsbordet sig en omgång av penseln. Har smygsneglat på bordet ett tag, men det har ju funnits annat mer viktigare att måla. I min iver tog jag aldrig någon före-bild, men jag lovar, den träbruna färgen var ändå inget att se. Nu matchar det dock finfint till kuddarna från Nyblom & Kollén.

Mitt halsonda från igår hade i morse flyttat över på en av mina tjejer. :( Hon vaknade med 39,5 graders feber inatt och låg och yrade. Febern har envist hållt sig kvar, så nu blir det till att vabba imorgon igen. Tur att man är hemmakär...

8-åringen till mamma på lördagskvällen: Mamma, när ska du egentligen gå och lägga dig?
Mamman: Nja, om några timmar. Kanske klockan tolv.......
8-åringen: Men hinner du sova allt du ska då?
Mamman: Jadå, jag behöver bara 6 eller 7 timmars sömn.
8-åringen (räknar på fingrarna): Vad bra, då kan du väl väcka mig klockan 6 så kommer jag till dig och myser?
Mamman: :o

Kram L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar