söndag 3 juli 2011

Snabbmat



Godaste snabblunchen är denna enkla men goda tomatsoppa som både vuxna och barn älskar (vuxna tar gärna lite extra sambal oelek i). Med lite nybakat bröd till (denna gång fick dock affären baka) blir det en mättande måltid. Hur gott som helst!


Idag har jag varit riktigt effektiv. För vad sägs om:
Tvättat o fixat med tre tvättar
Dammsugit och torkat golv på hela nedanvåningen
Städat en toalett
Målat altantak
Plockat i och ur diskmaskin 2 gånger
Pysslat om trädgårdslandet lite
Kört hem ett släp med ved

Dessutom:
Läst en bra bok, slappat och grillat vid båthuset. Allt på en o samma dag. Om nån timme ska jag dessutom måla klart sektionen altanräcke som jag grundmålade igår. Nu blir det som nytt igen. Fint fint!

Förresten, har ni kollat in coola bloggen In My House som för övrigt också är en inredningsbutik med massor av sköna prylar? Just nu pågår en tävling som jag håller alla tummar och tår för att jag vinner. Lampan som man kan vinna skulle hänga stolt i vårt gästhus.

Ha en skön kväll nu.
Kram L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar