måndag 18 juli 2011

Dörrhandtag & småbarnsliv


Hallo hallo!  Här har det plötsligt öppnat ett dagis. Jag är barnvakt åt mina brorsbarn som är 1 och 3 år. Mina egna barn (8 och 10 år) är superduktiga och hjälper mig eftersom jag är ensam vuxen. Min man har åkt iväg på jobb och kommer inte hem på en vecka. Kvar är jag med välling, bajsblöjor och skrubbsår. Fast jag ska inte klaga, det är faktiskt hur mysigt som helst och i natt sov de faktiskt 12 h non stop. Repris tack!



Så här på kvällskvisten fick det bli lite bloggande som kontrast.

I vårt hus (som är från förra seklet) är dörrarna blästrade och bryter av fint mot allt det vita och ljusa. Toalettdörren har inte ens ett handtag utan bara en stor nyckel som man vrider om. Enkelt och charmigt.

Nu blir det sängen och förhoppningsvis en skön natts sömn innan man går på passet igen... Må gott!

Kram L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar