söndag 19 juni 2011

Phu, vilken vecka!




Ja, vilken vecka! Klassfester med barnen, skolavslutning, Vätternrundan, födelsedagsfirande och Skara sommarland. Och så jobb som vanligt. Phu! På grund av detta blev det lite sparsmakat med blogginlägg denna vecka.


När jag var liten hade vi som tradition att äta jordgubbstårta när det var skolavslutning. Något som jag, till barnens stora förtjusning, återupptagit sedan äldsta dottern slutade förskolan för 4 år sedan. Det blir olika varianter varje år. I år fick det på grund av tidsbrist bli en snabbvariant med färdig botten och hallonkesella och vaniljkesella som fyllning (ett bra och väldans gott tips för övrigt).

Veckan avslutades med att jag cyklade Vätternrundan (30 friska mil!) och kände mig stolt över mig själv, samtidigt som dottern fyllde 10 år. Som kompremiss fick hon spendera den på Skara sommarland och jag slöt så klart upp på kvällen. För mig blev det ett glas bubbel som belöning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar