torsdag 23 juni 2011

Jippi och hjälp!

Tjoho, jag har kommit in på en utbildning jag sökt. Det ska bli så himla roligt, men också lite pirrigt. Det är en yrkesförberedande utbildning och ska alltså leda till arbete. Turismbranschen som den är inriktad mot är helt ny för mig, men jag tror och hoppas att jag kan använda mina tidigare utbildningar och yrkeserfarenheter på ett kreativt sätt.

Det lilla orosmomentet i det hela är att jag samtidigt som jag ska studera heltid också ska arbeta halvtid. Jag hoppas verkligen det kommer att gå, annars får jag väl skuldsätta mig hos nån rik gammal släkting eller leva på fiskbullar och knäckebröd.....


Nu har vi planterat ut sista solrosplantan, det blev väldigt många till slut, säkert 30 stycken. Men så äääälskar jag solrosor och barnen tycker att det är roligt att se hur långa de kan bli. De har vars tre i sina små odlingslådor. Allra helst skulle jag vilja ha ett helt fält solrosor.

Kram L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar